رد کردن پیوندها
یک سگ شیتزو سیاه رنگ در حال راه رفتن روی چمن

مشکلات نگهداری سگ شیتزو

سگ‌های شیتزو به خاطر موهای بلند و ابریشمی و ظاهر دوست داشتنی شان، جزو محبوب‌ترین نژادهای سگ در دنیا هستند. این موضوع باعث شده تا خیلی از افراد علاقه مند باشند تا با بررسی کامل انواع مختلف نژاد شیتزو، یک سگ مناسب را با توجه به شرایطی که دارند انتخاب کرده و از آن‌ها نگهداری کنند. البته موضوع مهمی که باید به آن توجه کنید این است که برای نگهداری از این سگ مشکلات و معایب مختلفی پیش روی شما وجود دارد. همچنین ممکن است چند باور غلط درباره سگ شیتزو داشته باشید که پس از نگهداری از این سگ متوجه آن‌ها شوید. در همین راستا در این مطلب از وب سایت پتسی قصد داریم تا شما را با

مشکلات نگهداری سگ شیتزو آشنا کنیم.

مشکلات تنفسی به خاطر سر و اعضا صورت کوچک

یکی از مشکلات نگهداری از زدر خانه، مشکلات مربوط به سلامتی آن‌ها است. اگرچه با انتخاب مناسب‌ترین تغذیه برای سگ شیتزو، می‌توانید از آن‌ها در بیماری‌های مختلف محافظت کنید. با این حال این سگ‌ها به خاطر سر و اعضا صورت کوچک، به خصوص بینی ممکن است با بیماری‌های تنفسی مواجه شوند. در واقع شایع‌ترین بیماری‌های سگ شیتزو مربوط به مشکلات تنفسی است. علاوه بر این، چشم‌های این نژاد از حدقه خود کمی بیرون زده و این موضوع باعث می‌شود تا چشم‌های این سگ به راحتی خراشیده شده و عفونی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:
شایعترین بیماریهای سگ شیتزو

 

یک سگ شیتزو سفید و طلایی با موهای بلند در بیرون از خانه
سگ‌های نژاد شیتزو موهای بلندی دارند و باید مدام اصلاح شوند

نیاز به نظافت و اصلاح منظم

سگ‌های نژاد شیتزو موهای بلندی دارند و به همین خاطر نیاز است تا به صورت منظم برای شستن و اصلاح آن‌ها اقدام کنید. در صورت غفلت از این موضوع موهای این نژاد می‌تواند در هم پیچیده شده و منجر به بروز مشکل برای آن‌ها شود. اگر می‌خواهید سلامت موهای بلند این سگ‌ها را حفظ کنید، برس زدن روزانه لازم و ضروری است. همچنین سگ‌های این نژاد ممکن است هر ۲ تا ۴ هفته یکبار حمام شوند. استفاده از شامپو مخصوص سگ و شستشوی کامل نیز موضوع دیگری است که باید در نظر بگیرید. این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا هزینه نگهداری از این سگ افزایش پیدا کند. یکی از سگ‌هایی که مثل شیتزو هستند، سگ پامرانین است. در مقایسه تخصصی سگ شیتزو و نژاد پامرانین باید گفت که هر دو این سگ‌ها نیاز به نظافت و اصلاح منظمی دارند.

سگ های نژاد پامرانین – این عروسک های دوست داشتنی را بیشتر بشناسید

تمایل به لجبازی

سگ‌های شیتزو تمایل به لجبازی کردن دارند و ممکن است با سندرم سگ کوچک مواجه شوند. این سندرم باعث پارس کردن بیش از حد، پرخاشگری نسبت به سگ‌های دیگر و بی میلی به اطاعت از دستورات شود. پارس بیش از حد این سگ‌ها اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، ممکن است مزاحمتی برای همسایگان ایجاد کند و مشکل ساز شود. این در حالی است که در مقایسه تخصصی سگ شیتزو و نژاد مالتیز باید گفت که سگ‌های نژاد مالتیز کمتر پارس می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه:
بیماری "کوشینگ سگ" چیست؟ | [راهنمای جامع پشگیری+علائم+درمان]

سگ های نژاد مالتیز – در مورد این نژاد خاص بیشتر بخوانید 

 

یک سگ شیتزو در بغل یک خانم و یک آقا در طبیعت
سگ‌های شیتزو بیش از حد به صاحبان خود وابسته می‌شوند

دچار شدن به اضطراب جدایی

سگ‌های شیتزو ممکن است بیش از حد به صاحبان خود وابسته شده و در صورت تنها ماندن، اضطراب جدایی از خود نشان دهد. این می‌تواند منجر به رفتارهای مخرب، پارس بیش از حد و سایر رفتارهای نامطلوب شود. از مهم‌ترین علائم اضطراب جدایی سگ‌های نژاد شیتزو می‌توان به داشتن رفتار مخرب، پارس کردن بیش از حد یا زوزه کشیدن، کثیف کردن خانه، تلاش برای فرار، بی قراری و… اشاره کرد.

 

یک سگ شیتزو سفید و خاکستری در خانه روی تخت
نگهداری طولانی مدت از سگ شیتزو در خانه امکان پذیر نیست

مشکلات نگهداری طولانی مدت در خانه

نگهداری طولانی مدت شیتزو در خانه می‌تواند چالش‌های زیادی برای شما به همراه داشته باشد. این سگ‌ها نیاز است تا دفعات بیشتری از خانه خارج شده و به طبیعت بروند. به همین دلیل خیلی از افرادی که وقت کافی برای سگ گردانی ندارند، با مشکل و چالش مواجه شوند.

 

یک سگ شیتزو سفید رنگ ایستاده بر روی سنگ در طبیعت
سگ‌های شیتزو حساسیت زیادی به گرما دارند

حساسیت به گرما

شیتزوها جز سگ‌هایی هستند که حساسیت زیادی به گرما دارند. این سگ‌ها به خاطر ساختار جمجمه، موهای ضخیم، ابعاد کوچک و… ممکن است به گرما حساسیت از خود نشان دهند. اگر تصمیم دارید تا یکی از سگ‌های نژاد شیتزو را در خانه نگهداری کنید، مهم است که دما فضا خانه را متعادل کنید تا این سگ‌ها با مشکل مواجه نشوند.

حرف آخر

در این مطلب از وب سایت پتسی در مورد مشکلات و معایب نگهداری از سگ شیتزو صحبت کرده و تلاش کردیم تا بیان کنیم که نگهداری از این سگ چه چالش‌ها و مشکلاتی برای شما به همراه خواهد داشت. با توجه به موارد گفته شده می‌توانید دید کاملی در مورد این سگ به دست آورده و با دانش کافی برای نگهداری از این نژاد اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه:
7 باور غلط درباره سگ شیتزو
سوالات متداول در خصوص مشکلات نگهداری از سگهای شیتزو

بله، شیتزوها به نظافت زیادی نیاز دارند. به دلیل موهای بلندشان، باید به طور منظم حمام شده و موهای آن‌ها اصلاح شود.

بله، شیتزوها سگ‌های فعال هستند و به پیاده روی روزانه و بازی نیاز دارند.

شیتزوها به دلیل جثه کوچکشان می‌توانند سگ‌های خوبی برای آپارتمان نشینی باشند. با این حال، به فعالیت و بازی نیاز دارند و باید فضای کافی را در اختیارشان قرار دهید.

شیتزوها سگ‌های باهوشی هستند، اما می‌توانند لجباز نیز باشند. آموزش آن‌ها نیاز به صبر و حوصله دارد و باید از روش‌های درست برای تربیت آن‌ها استفاده کنید.

پیام بگذارید