رد کردن پیوندها
یک سگ شیتزو در حال راه رفتن روی چمن

معرفی و بررسی انواع سگ شیتزو

انواع سگ شیتزو موضوع این مقاله از وبسایت پتسی است . در این مقاله قصد داریم تمام نژاد های مختلف سگ شیتزو را معرفی کنیم و ویژگی های هر کدام را کمی بررسی کنیم .

شیتزوها یکی از نژادهای سگ کوچک، پشمالو و دوست داشتنی است که به خاطر خلق و خوی شاد و وفاداری زیادی که دارند، شناخته می‌شوند. به منظور نگهداری از حیوانات خانگی، به خصوص سگ‌ها باید حتماً در این مورد تحقیق کنید که این حیوانات برای چه افرادی مناسب هستند. در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند سگ شیتزو را به عنوان حیوان خانگی انتخاب کنند باید گفت که این نژاد برای افراد آپارتمان نشین گزینه ایده آلی هستند و همچنین افرادی که کودک یا حیوان خانگی دیگر نیز دارند، می‌توانند این سگ‌ها را خریداری کنند چرا که آن‌ها با کودکان و حیوانات خانگی دیگر به خوبی کنار می‌آیند.

در صورتی که قصد خرید سگ نژاد شیتزو را دارید باید به این موضوع را در نظر داشته باشید که انواع مختلفی از نژاد شیتزو وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌ها و خصوصیات متمایزی هستند. البته برخلاف نام این نژاد که ترجمه آن شیر کوچک می‌شود، سگ‌های این نژاد شخصیتی کاملاً مغایر با نامشان دارند چرا که این سگ‌ها بسیار پر انرژی، مهربان و دوستانه هستند و این ویژگی بین همه انواع شیتزو مشترک است. در صورتی که علاقه مند به خرید سگ‌های نژاد شیتزو را دارید، با ما در این مطلب از وب سایت پتسی همراه باشید تا شما را با انواع مختلف نژاد شیتزو آشنا کرده و در مورد هر یک از این نژادها اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

 

 یک سگ شیتزو امپریال نشسته بر روی چمن
سگ‌های شیتزو امپریال فوق العاده پر انرژی هستند

شیتزو امپریال

یک باور غلط درباره سگ شیتزو در بین علاقه مندان به حیوانات خانگی و سگ‌ها وجود دارد. این افراد معتقدند که سگ‌های شیتزو امپریال، سگ‌های اصیل این نژاد هستند. البته باشگاه ملی پرورش دهندگان سگ در آمریکا این موضوع را تایید نمی‌کند. این نوع شیتزو در واقع جز نژادهای دورگه بوده و کوچک‌ترین سگ در بین نژادهای شیتزو محسوب می‌شود. از نظر ویژگی‌های رفتاری، سگ‌های شیتزو امپریال فوق العاده پر انرژی بوده و با وجود ریزه جثه بودن، این سگ‌ها خلق و خوی ملایم اما پرشوری داشته و نیاز به ناز و نوازش دارند. شما می‌توانید سگ‌های شیتزو این نژاد را از روی پوزه و موهای پر پشت آن‌ها تشخیص دهید. موهای بلند این نژاد باعث شده تا خیلی از افراد به مقایسه تخصصی سگ شیتزو و نژاد مالتیز پرداخته و این سگ‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند. از آن جایی که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های سگ شیتزو امپریال، نقص‌های ژنتیکی است، باید حتماً از این سگ‌ها به خوبی مراقبت کنید.

پیشنهاد مطالعه:
تغذیه سگ اشپیتز باید چگونه باشد؟
یک سگ شیتزو آمریکایی دراز کشیده
سگ شیتزو آمریکایی با سایر حیوانات خانگی کنار می‌آیند

شیتزو آمریکایی

اگر به دنبال یک سک شیتزو اصیل هستید، می‌توانید از بین انواع مختلف این سگ‌ها به سراغ نژاد شیتزو آمریکایی بیایید. این سگ در سال 1969 از سوی باشگاه کنل آمریکا به عنوان یک نژاد اصلی به رسمیت شناخته شده است. از نظر ویژگی‌های ظاهری، سگ‌های شیتزو آمریکایی سینه‌های کوچک، گردن‌های کوتاه و پاهای بلندی دارند. این نژاد دوست داشتنی از سگ‌های شیتزو سر مربع شکل و چشمان سیاه کوچک و گود دارند. پوزه این نژاد از سگ‌ها کوتاه بوده با این حال خز و موی آن‌ها بلند و نرم است. این سگ‌های دوست داشتنی به شخصیت برون گرا خود شهرت دارند و این موضوع آن‌ها را به حیوانات خانگی فوق العاده‌ای برای خانواده‌ها تبدیل کرده است. سازگاری این سگ‌ها با سایر حیوانات باعث شده تا خیلی از افرادی که حیوان خانگی دارند، به مقایسه تخصصی سگ شیتزو و نژاد پامرانین پرداخته و بین این دو نژاد که با حیوانات دیگر کنار می‌آیند، یکی را انتخاب کنند.

 

یک سگ شیتزو سیاه ایستاده بر روی چمن
شیتزو سیاه یکی از نژادهای کمیاب سگ است

شیتزو سیاه

شیتزو سیاه یکی از نژادهای کمیاب سگ شیتزو است. در این نژاد، سگ‌هایی که خز و مو کاملاً مشکی و بدون لکه‌های سفید دارند، خاص‌تر و کمیاب‌تر هستند. اکثر انواع مختلف شیتزوهای سیاه معمولاً خز دو رنگ داشته که ترکیبی از مشکی به همراه سایر رنگ‌ها است. یکی از مشکلات و معایب نگهداری از سگ شیتزو سیاه این است که خز و موی این سگ‌ها به مرور زمان محو می‌شود. گاهی اوقات، به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت این سگ‌ها در معرض نور خورشید، رنگ بدن آن‌ها از سیاه به سفید یا نقره‌ای تغییر می‌کند. پیشنهاد ما این است که برای حفظ رنگ مو سگ خود، به طور مرتب آن‌ها را تمیز کرده و مراقبت‌های بهداشتی ویژه‌ای را برای این سگ‌ها در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه:
آیا شرایط نگهداری سگ را دارید؟ | نکته‌های کلیدی نگهداری سگ
یک سگ شیتزو اروپایی دراز کشیده
شیتزوهای آمریکایی و اروپایی ویژگی‌های مشابه‌ای با هم دارند

شیتزو اروپایی

یکی دیگر از سگ‌های شیتزو اصیل، سگ‌های اروپایی است. اصالت این نژاد توسط کلوپ کنل انگلستان تایید شده است. شیتزوهای آمریکایی و اروپایی ویژگی‌های مشابه و تفاوت‌های جزئی با یکی دیگر دارند. در نژاد اروپایی این سگ‌ها شاهد گردنی بلند و سری گرد هستیم، این در حالی است که در سگ‌های آمریکایی شاهد صورت مربعی شکل و گردن کوتاه هستیم. لازم به ذکر است که در نژاد اروپایی سگ‌های شیتزو شاهد چشمانی درشت و سینه پهن هستیم. این سگ‌ها پرانرژی بوده و باید انتظار داشته باشید که هر کجا که می‌روید، سگ شیتزو اروپایی شما را دنبال کند.

 

یک سگ شیتزو تی کاپ کوچک
شیتزو تی کاپ جزو کوچک‌ترین سگ‌ها است

شیتزو تی کاپ

اگر به دنبال یک شیتزو کوچک و بامزه هستید، شیتزو تی کاپ انتخاب عالی برای شما است. این نژاد شیتزو، جزو کوچک‌ترین سگ‌های این نژاد است و همان طور که از نام این سگ پیدا است، این سگ‌ها اندازه‌ای در یک فنجان چای کوچک دارند. این سگ‌ها به دلیل دستکاری‌های ژنتیکی انجام شده بر روی آن‌ها توسط پرورش دهندگان، اندازه کوچکی دارند. البته این نژاد شیتزو به دلیل جثه کوچکشان به مراقبت‌های زیادی نیاز دارند. این سگ‌ها در کنار جثه کوچک، چشمان درشتی دارد که باعث می‌شود تا وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنید، عاشق این سگ شوید.

 

یک سگ شیتزو ژاپنی در خیابان که لباس پوشیده
آموزش دادن شیتزوهای ژاپنی آسان‌تر از سایر نژادها است

شیتزو ژاپنی یا جتزو

جتزو نوعی دیگر از نژاد شیتزو است که حاصل ترکیب سگ شیتزو و جاپانیز چین است. به سگ‌های این نژاد چین تزو نیز گفته می‌شود. شیتزوهای ژاپنی جز سگ‌های دورگه بین المللی هستند و نگهداری از آن‌ها نسبتاً کم دردسر است. آموزش دادن این نوع شیتزوها آسان‌تر از سایر نژادها بوده و برخلاف انواع مختلف شیتزو که معمولاً به سرعت تحریک شده و شروع به پارس می‌کنند، جتزوها معمولاً خلق و خوی آرام و صلح آمیزی دارند. علاوه بر این، از آن جایی که این سگ‌ها ذاتاً آرام هستند، بیش فعال نبوده و به فعالیت بدنی زیادی نیاز ندارند.

 

یک سگ شیتزو بریندل یا شیتزو خالخالی قهوه و سفید رنگ
شیتزو خالخالی یکی از محبوب‌ترین سگ‌های نژاد شیتزو است

شیتزو بریندل یا خالخالی

شیتزو بریندل یا خالخالی از دیگر انواع نژاد شیتزو است که به خاطر جثه کوچک و روحیه خونسرد خود یکی از محبوب‌ترین سگ‌های این نژاد به حساب می‌آید. شیتزو خالخالی دارای مو و خز زیبا با چند لایه است که شامل یک رنگ پایه و رگه‌هایی از سایر رنگ‌ها است. ظاهر چند رنگ این سگ‌ها ترکیبی از خز قهوه ای، سیاه یا طلایی رنگ به وجود می‌آید. شیتزوهای خالخالی از جمله سگ‌های مستقل بوده و اگر به توله سگ‌های مستقل علاقه دارید، می‌توانید این سگ‌ها را خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه:
مدفوع سگ چه چیزهایی راجع به سلامتی او به ما می‌گوید؟

 

یک شیتزو قهوه‌ای ایستاده بر روی چمن
رنگ قهوه‌ای سگ شیتزو قهوه‌ای مثل نژاد سیاه به مرور زمان محو می‌شود

شیتزو قهوه‌ای

یکی دیگر از سگ‌های نژاد شیتزو، نژاد براون یا قهوه‌ای است. این سگ‌ها رنگ قهوه‌ای شکلاتی یا قهوه‌ای مایل به قرمز دارند. با این حال، ممکن است سایه‌هایی سیاه روی لب، بینی، پنجه و لبه‌های چشم این سگ‌ها وجود داشته باشد. البته باید انتظار داشته باشید که رنگ قهوه‌ای این نژاد مثل سگ شیتزو سیاه به مرور زمان محو شود.

 

یک سگ شیتزو چشم آبی در خانه که زبان خود را درآورده است
شیتزو چشم آبی از جمله خاص‌ترین سگ‌های نژاد شیتزو محسوب می‌شود

شیتزو چشم آبی

شیتزو چشم آبی یکی از سگ‌های خاص این نژاد است. همان طوری که از نام این سگ‌ها پیدا است، این نژاد چشمان آبی رنگ دارد. تغییر رنگ چشمان این سگ به خاطر وجود یک ژن ضعیف‌تر یا معیوب در بدن حیوان است. بنابراین این نوع شیتزو نسبت به انواع دیگر این نژاد بیشتر در معرض خطر بوده و توصیه می‌شود که اگر قصد نگهداری از شیتزوهای چشم آبی دارید، به شدت از آن‌ها مراقبت کنید. مناسب‌ترین تغذیه برای سگ شیتزو چشم آبی غذاهایی با پروتئین بالا، چربی‌های سالم، فیبر و ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

حرف آخر

در این مطلب از وب سایت پتسی، شما را با انواع سگ‌های نژاد شیتزو آشنا کردیم. همان طوری که مشاهده کردید، این سگ‌های دوست داشتنی به خاطر جثه کوچک و خزهای بلند خود شناخته می‌شود. با این حال، انواع مختلف شیتزو از نظر ظاهر و خلق و خو ممکن است ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به یکدیگر داشته باشند. با توجه به موارد گفته شده در این مطلب می‌توانید به بهترین شکل ممکن یک سگ نژاد شیتزو خریداری کرده و این حیوانات را نگهداری کنید.

سوالات متداول در خصوص سگهای نژاد شیتزو

سگ‌های شیتزو در انواع مختلفی مثل امپریال، آمریکایی، سیاه، اروپایی، تی کاپ، ژاپنی و... وجود دارند و شما می‌توانید متناسب با شرایط خود، سگ مناسب را خریداری کنید.

اگر چه تمامی سگ‌های نژاد شیتزو برای نگهداری در آپارتمان مناسب هستند، با این حال برخلاف انواع مختلف شیتزوها که به سرعت شروع به پارس می‌کنند، شیتزو ژاپنی معمولاً خلق و خوی آرام‌تری دارد.

بله سگ‌های شیتزو به طور کلی با سایر حیوانات خانگی، به خصوص سگ‌ها و گربه‌ها کنار می‌آیند. با این حال، مانند هر نژاد دیگری، مهم است که آن‌ها را از سنین پایین با حیوانات دیگر آشنا کنید.

پیام بگذارید